Rozmaitości

9 czerwca 1920 r. Reklama w walce z fake newsami

Jak walczyć z fałszywymi informacjami pojawiającymi się w przestrzeni publicznej? Czasem niezbędne są odpowiednie inwestycje i duża dawka kreatywności… Takie właśnie podejście prezentował zleceniodawca ogłoszenia, które ukazało się na pierwszej stronie „Kurjera Warszawskiego” sto lat temu. Jest ono dowodem na to, że już w 1920 r. mieliśmy niezwykle zdolnych specjalistów od reklamy i PR!

Ogłoszenie w „Kurjerze Warszawskim” z 9 czerwca 1920 r. Źródło: Biblioteka Narodowa

Pierwsze Polskie Towarzystwo Kąpieli Morskich Spółka Akcyjna, powołane w marcu 1920 r., za cel stawiało sobie stworzenie nowoczesnego kurortu nad polskim Bałtykiem. Nowy ośrodek, umiejscowiony w Gdyni, miał powalczyć o popularność z prężnie działającymi wówczas kąpieliskami w Gdańsku i Sopocie. Na przeszkodzie stanęły nieuczciwe plotki, które odstraszały potencjalnych akcjonariuszy i nabywców działek na wybrzeżu.

Podejście Towarzystwa uznajemy za bardzo inspirujące i nowoczesne! Zamiast cytować nieprawdziwe informacje i im zaprzeczać, lepiej promować własny przekaz oparty na prawdzie, starać się pozyskać uwagę i sympatię opinii publicznej. Szczerze wątpimy, czy którykolwiek z autorów fake newsów zgłosił się po nagrodę! A w ramach kary za nieuczciwość mogli oni obserwować, jak pięknie rozwija się infrastruktura turystyczna w Kamiennej Górze.